περί δράσεων

Μέχρι τώρα έχω αποφύγει, όπως και όλοι οι φίλοι στη Φιλελεύθερη Συμμαχία, να εμπλακώ στο κατίνιασμα και στην γκρίνια που εδώ και καιρό κάποιοι επιμένουν να ξεπετούν. Ήμουν της γνώμης ότι όσοι φωνάζουν δείχνουν εμφανώς κάτι για τον εαυτό τους. Τελικά ίσως δεν είναι τόσο εμφανές οπότε και με ευκαιρία αυτό το άρθρο του Βασίλη Τσικνάκου σχολίασα κάτι που είχε αποσιωπηθεί. Διαφορετικά φοβάμαι ότι θα επικρατήσει η υστερική φωνή όσων αισθάνονται ότι καλύπτουν με αυτό το τρόπο τις ευθύνες τους.

Τι δεν ισχύει, από τα όσα ειπώθηκαν στα σχόλια εκεί:

α) ότι όσοι δραστηριοποιήθηκαν για το μεταρρυθμιστικό μέτωπο προ Δράσης κλήθηκαν συγκεκριμένα από τον Τάσο Αβραντίνη ή ότι είχαν κάποια πεποίθηση ότι θα συμμετάσχει ο Στέφανος Μάνος. Ο φίλος Διονύσης Κατρανίτσας στο εκεί σχόλιο του μπερδεύει την προθυμία πολλών εξ’αυτών να συμμαχήσουν με τον Μάνο αφού μας ανακοίνωσε ότι θα κατέβει στις εκλογές μόνος του, με τον ανεξάρτητο από τη παρουσία του Μάνου ενθουσιασμό τους για το μεταρρυθμιστικό μέτωπο.

β) δεν ισχύει ότι κανείς έχει (ή ισχυρίζεται ότι έχει) κάποιο copyright για την ιδέα του μεταρρυθμιστικού μέτωπου, πριν ή μετά τις ευρωεκλογές. Το μεταρρυθμιστικό μέτωπο δεν αποτελούσε μια προσωπική ή κομματική επιχείρηση αλλά εξέφραζε τις πεποιθήσεις πολλών ατόμων, άλλοι στη ΦιΣ, άλλοι (τώρα) στη Δράση και άλλοι, τότε και τώρα, ανεξάρτητοι. Αυτή η ιδέα προφανώς εκφράζει και τον Βασίλη τώρα, αν κρίνω από το άρθρο του.

γ) δεν ξέρω σε ποιά συνάντηση στον Ζαφόλια αναφέρεται ο Διονύσης, αλλά δεν ισχύει ότι υπήρχαν γενικά αντιδράσεις όσων αφορά τη δέσμευση σχετικά με το μεταρρυθμιστικό μέτωπο. Ισχύει ότι με την εμφάνιση του Μάνου, για πρώτη φορά στη τρίτη συνεδρίαση (που ατζέντα είχε την εκλογή επικεφαλούς του ψηφοδελτίου του μεταρρυθμιστικού μετώπου), πολλοί απέσυραν τις δεσμεύσεις τους επιλέγοντας να περιμένουν τη Δράση..

δ) Τα περί φιλελευθερόμετρου είναι σοφίσματα (μάλλον κακόβουλα) που δυστυχώς δεν μπήκε κανείς στον κόπο να αντικρούσει δημοσίως, με αποτέλεσμα να υιοθετούνται τώρα ως αλήθειες και από νοήμονες ανθρώπους. Θα με ενδιέφερε πάντως να ακούσω από κάποιον στα σχόλια σε ποιά περίσταση αισθάνθηκε ότι του εφαρμόστηκε περιβόητο «φιλελευθερόμετρο».

ε) δεν πιστεύω ότι ο Μάνος είναι ο εχθρός του φιλελευθερισμού. Είναι σαφέστατα ένας φίλος και υπέρμαχος του φιλελευθερισμού (αν και το κρύβει τελευταία), αλλά όχι υπεράνω κριτικής (όπως όλοι).

Τι ισχύει:

α) ισχύει ότι αξιόλογα μέλη έφυγαν από τη Φιλελεύθερη Συμμαχία τον τελευταίο καιρό. Δεν θα τους κρίνω δημόσια για τους προσωπικούς τους στόχους. Δεν έχω ακούσει κανέναν ξεκάθαρα διατυπωμένο λόγο για τον οποίο “αναγκάστηκε” κανείς να φύγει από τη ΦιΣ, πλην τη περίπτωση του Αντύπα Καρίπογλου όπου γνωρίζω φυσικά πολύ καλά γιατί αναγκάστηκε να φύγει εάν κανείς, ή ο ίδιος ας πούμε, θέλει να το συζητήσει δημόσια. Πάντως η κατηγορία του δογματισμού, ασυνόδευτη από παραδείγματα έλλειψεως ανοχής σε διαφορετικές απόψεις, καταρρίπτεται εύκολα από τα άτομα που συνεχίζουν τον αγώνα με τη Φιλελεύθερη Συμμαχία, και ως υποψήφιοι, ενώ έχουν και εκφράζουν δημοσίως απόψεις που είναι τουλάχιστον αμφιλεγόμενες για άλλα μέλη της Φιλελεύθερης Συμμαχίας. Αντίθετα είναι παράδοξο, ότι όσοι έφυγαν αποτελούσαν κατά τη γνώμη μου τα κατ’εξοχήν παραδείγματα ατόμων με πλήρη ιδεολογική σύμπλευση με την Διοικούσα Επιτροπή της Φιλελεύθερης Συμμαχίας. Οι αιτίες της αποχώρησης τους λοιπόν, γνωστές ή άγνωστες σε μένα, δεν έχουν καμμία σχέση με ιδεολογικά ζητήματα ή με υποτιθέμενους δογματισμούς.

γ) ισχύει ότι η Φιλελεύθερη Συμμαχία δεν πέτυχε το 2007 εκλογικούς στόχους που οραματίζονταν κάποιοι (ίσως αυτό εξηγεί τον πειραματισμό τους με τη Δράση). Οι αιτίες για αυτό το αποτέλεσμα είναι πολλές και συζητήθηκαν επί μακρών. Ένα αποτέλεσμα αυτής της συζήτησης και αυτοκριτικής ήταν βεβαίως η συμμετοχή στη δράση για το μεταρρυθμιστικό μέτωπο, ακριβώς όπως ο Βασίλης καταδεικνύει ότι πρέπει να γίνει τώρα.

δ) ισχύει ότι, για καλό ή για κακό, η Δράση δεν πέτυχε τους στόχους της και επομένως ανακύπτει αυτή τη φορά πιο ξεκάθαρη η ανάγκη του μεταρρυθμιστικού μετώπου. Σε αυτό το μέτωπο προφανώς όλοι όσοι μπορούν να συμφωνήσουν στον συνδετικό κρίκο είναι απαραίτητοι. Τώρα τι εννοεί ο Βασίλης λέγοντας πως θα πρέπει ο Στέφανος Μάνος να είναι «εγγυητής» δεν το καταλαβαίνω, ίσως μπορεί να μου το εξηγήσει εδώ.

Συμπεραίνοντας θα ευχόμουν και εγώ, όπως και ο Βασίλης, να κάνουν όλοι την αυτοκριτική τους, αλλά γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι εύκολο για κανέναν.

Advertisements

16 thoughts on “περί δράσεων

  1. αν και δεν είχε αποφασιστεί το σύμβολο θα ήταν μάλλον μια βεντάλια, συμβολίζοντας τη σύνθεση απόψεων.

  2. kouk απάντησα στο blog μου αλλά την ανεβάζω και εδώ:
    Για τα α, β και γ όσων λες ότι δεν ισχύουν kouk, δεν έχω άποψη και δεν μπορώ να πάρω θέση. Για το φιλελευθερόμετρο θυμάμαι αυτή την στιγμή σχεδόν 10 περιπτώσεις παλιών μελών της Φ.Σ. που παραιτήθηκαν επειδή δέχθηκαν κατηγορίες από άλλους σε διάφορα ζητήματα. Από τα θέματα του καταστατικού (που πάρα πολλά μέλη είχαν διαφωνίες), από τις θέσεις για το Μακεδονικό κλπ. Η προσωπική μου εμπειρία από την συμμετοχή μου στην επιτροπή Οικονομικής Ανάπτυξης ήταν η καλύτερη, αλλά στο phorum του κόμματος (κυρίως) και σ τα συνέδρια παρατηρήθηκαν τέτοια φαινόμενα.
    Δεν νομίζω ότι ο Μάνος κρύβει ότι είναι φιλελεύθερος. Στο βιογραφικό του στο site της Δράσης αναφέρεται “… Ο Στέφανος Μάνος είναι ο γνωστός φιλελεύθερος πολιτικός…”. Προσυπογράφω ότι δεν είναι υπεράνω κριτικής, εγώ που είμαι από τους πιο θερμούς υποστηριχτές του μπορώ να σου απαριθμήσω τουλάχιστον πέντε λανθασμένες ενέργειες ή επιλογές αυτή την στιγμή. Νομίζω ότι και ο ίδιος έχει δείξει ότι ξέρει να αναγνωρίζει τα λάθη του, όπως στην περίπτωση με το 2% στα ΜΜΕ.
    Η άποψη μου ότι ένα αμιγώς φιλελεύθερο κόμμα στην Ελλάδα δύσκολα μπορεί να πετύχει κάτι καλό, δεν είναι σημερινή. Από την πρώτη στιγμή της συμμετοχής μου, αρχικά στην Φ.Σ. (είχα στείλει και ανάλογη επιστολή στον κύριο Μανωλεδάκη τον Οκτώβριο του 2006 μαζί με την υπογραφή μου) και αργότερα στην Δράση περίμενα ευρύτερες συναινέσεις. Μάλιστα μπορώ να σου πω ότι μετά την πρώτη μέρα του 2ου συνεδρίου της Φ.Σ. τον Οκτώβρη στο President είχα φύγει γεμάτος αισιοδοξία μια και είχα δει εκεί και Μάνο και Ανδριανόπουλο και Μίχα και Δήμου (έστω και για λίγη ώρα) και Χατζή και Γουσέτη και Τατούλη και Ζώρα και πολλούς άλλους. Οι μετέπειτα εξελίξεις με απογοήτευσαν. Αυτός ήταν και είναι από τους βασικούς λόγους που ακολούθησα την Δράση. Η συμμετοχή του Γιάννη Μπουτάρη, του Χαρίδημου Τσούκα, του Διονύση Γουσέτη, του Θάνου Βερέμη έδινε (αν και ημιτελής ακόμα) την αίσθηση της ευρύτερης συναίνεσης που επιθυμούσα. Από τις εκλογές φάνηκε ότι δεν αρκεί. Η συναίνεση ευρύτερων μεταρρυθμιστικών δυνάμεων και μπορεί να επιτευχθεί και είναι αναγκαία. Νομίζω ότι είναι και η ύστατη προσπάθεια που μπορεί να γίνει. Όσον αφορά τι εννοώ λέγοντας ότι ο Μάνος πρέπει να είναι ο εγγυητής, απλά ότι η παρουσία του και η συμμετοχή του θα υποδηλώνει τον έντονο φιλελεύθερο χαρακτήρα του κόμματος.
    Η συμμετοχή μου, μικρή αναγκαστικά λόγω επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων, τόσο στην Φ.Σ όσο και στην Δράση είναι μόνο γιατί με κουράζει και με στεναχωρεί η Ελλάδα του σήμερα. Για τον λόγο αυτό θα υποστηρίζω θερμά οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική προσπάθεια έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας απ΄όπου και αν προέρχεται.

  3. Να ξεκινήσω απο το πιο “ελαφρύ” , το περί φιλελευθερόμετρου. Ακόμη και το τελευταίο δημόσιο σχόλιο του ΓΓ πως μετρά φιλελεύθερους με τις ψήφους της ΦΙΣ κυριολεκτικά σε παραπέμπει σε φιλελευθερόμετρο (να μην ξεχάσει την περιοδική διακρίβωσή του περί εξασφάλισης σωστής μέτρησης)

  4. Να πάμε τώρα στα πιο σοβαρά, όσο το αντέξουμε that is.
    Η συντρόφισσα Αλέκα και ο ωραίος Αλέξης το έχουν επαναλάβει πολλές φορές : «σημασία δεν παίζουν τα πρόσωπα αλλά οι πολιτικές»
    Μa mama said (όπως ανεξίτηλα ηχεί στα αυτιά μου ο Stevie Ray Vaughan) πως τελικά σημασία έχουν τα πρόσωπα…..
    Δεν υπάρχει σχεδιασμός που να σε οδηγεί σε έναν στόχο ανεξάρτητα από τα πρόσωπα που θα τον εκτελέσουν και θα εγγυηθούν την ακεραιότητα του σχεδίου.
    Το παραπάνω είναι πολιτική άποψη, στηρίζεται σε ηθικές αρχές και φυσικά ξεκαθαρίζει αρκετά την ιδεολογική «καταγωγή» του φορέα της άποψης.
    Παρακάτω , αν έχετε όρεξη δηλ. για κουβέντα, πάμε στον αποχωρήσαντα-λόγω-διαγραφής Καρύπογλου. Η όλη διαδικασία όπου ο εναγόμενος-εισαγγελέας-δικαστής καλεί ένα πολιτικό όργανο (την ΔΕ) να συνυπογράψει μια απόφαση διαγραφής χωρίς συνάφεια με τους όρους του καταστατικού λειτουργίας του κόμματος καθώς και ή παντελής απουσία σεβασμού στο κεκτημένο των ατομικών δικαιωμάτων για κλήση κατηγορουμένου σε απολογία με σαφές κατηγορητήριο πριν από την λήψη της απόφασης μπορεί να περιγραφεί μόνο ως «ξεπέρασμα της μικροαστικής αντίληψης περι δικαίου και χαστούκι στην μπουρζουαζία»
    Και η συγκεκριμένη μειοψηφία που συνυπογράφει την διαγραφή μέλους λόγω «υβριστικής» εκφοράς λόγου δεν ιδρώνει το αυτάκι της όταν ο ίδιος εναγόμενος-εισαγγελέας-δικαστής συκοφαντεί άλλο μέλος του κόμματος (την αφεντιά μου) για συγκάλυψη/υπόθαλψη –τουλάχιστον αν όχι συνέργια- υπεξαίρεσης, κάτι που είναι άθλιο κατά την άποψή μου γιατί δεν είναι απλά μια στιγμιαία αντίδραση , έστω υβριστική , αλλά εσκεμμένη προσπάθεια μείωσης της προσωπικότητάς μου.

  5. Να προσθέσω κάτι στο παραπάνω σχόλιό μου για την σημασία των προσώπων
    Για την κρίση στην αξιοπιστία των προσώπων ο καθένας χρησιμοποιεί την γνώση περί των γεγονότων που διαθέτει αλλά και τις πληροφορίες που του είναι διαθέσιμες. Για τον λόγο αυτό είναι χρήσιμο να υπάρχει διαφάνεια και ανοικτός διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων, άλλο ένα μεγάλο έλλειμμα – τουλάχιστον μέχρι και την αποχώρησή μου – της ΦΙΣ. Ο πρόεδρος, ο ΓΓ, ο Α’ Αντιπρόεδρος επισκέφτηκαν την Θεσσαλονίκη και αντί να καλέσουν μια ολομέλεια στην οποία θα απευθυνθούν συναντήθηκαν με επιλεγμένα μέλη της ΦΙΣ – σε τρυφερά tet a tet- μόνο και μόνο για να διοχετεύσουν ελεγχόμενα την παραπληροφόρηση. Το θεωρείς ασήμαντο το να έχουν επισκεφτεί όλοι οι παραπάνω την Θεσσαλονίκη και να μην έχουν ούτε μία φορά μια δημόσια συζήτηση – ακόμη και κατά την προσυνεδριακή διαδικασία;

  6. Βαγγέλη, ωραία ιδέα!

    Βασίλη, απάντησα στο δικό σου blog.

    Διονύση, ο καθένας έχει δικαίωμα να δώσει το δικό του νόημα στη λέξη φιλελευθερισμός και ο ΓΓ έχει λοιπόν δικαίωμα να πιστεύει σε μια πιο περιορισμένη σημασία. Υπό την έννοια αυτή ο καθένας έχει το δικό του φιλελευθερόμετρο, όπως και σοσιαλιστικόμετρο ή συντηρητικόμετρο. Αυτό είναι βεβαίως εντελώς διαφορετικό ζήτημα από αυτό που δεν σχολίασες, δηλαδή από τον συχνό ισχυρισμό σου ότι η Φιλελεύθερη Συμμαχία εφαρμόζει στα μέλη της “φιλελευθερόμετρο” και διώχνει άμα λάχει όσα δεν δίνουν καλή μέτρηση, κάτι εντελώς αβάσιμο.

  7. Βεβαίως συμφωνώ και εγώ ότι εξέχουσα σημασία έχουν τα πρόσωπα και η ηθική τους. Η καταλληλότητα της ηθικής του κάθε συμμετέχοντα για την επίτευξη ενός στόχου ίσως δεν είναι, από μόνη της, ικανή συνθήκη αλλά είναι πιστεύω απαραίτητη μακροπρόθεσμα. Είναι προφανές όμως ότι έχουμε άλλη άποψη για την κατάλληλη ηθική των προσώπων που θα φέρουν εις πέρας τον στόχο της προώθησης των φιλελεύθερων μεταρρυθμίσεων που και οι δύο κρίνουμε απαραίτητες.

  8. Όσον αφορά τον Καρύπογλου: η διαγραφή του δεν έγινε επειδή η κατ’εξακολούθηση υβριστική συμπεριφορά του αποτελεί έγκλημα για το οποιό πρέπει να απολογηθεί. Δεν είμαστε πουριτανοί ή κάτι τέτοιο. Εάν εκτός από τη ΦιΣ είχαμε συνεβρεθεί και υπό τη σκεπή της ένωσης οπαδών της αγαπημένης ποδοσφαιρικής ομάδας και είχε επιδείξει την ίδια συμπεριφορά εκεί δεν θα συνέτρεχαν οι ίδιοι λόγοι διαγραφής του. Η διαγραφή του από τη ΦιΣ έγινε διότι πολλές ενέργειες του αντιστρατεύονταν τους λειτουργικούς στόχους ενός κόμματος.

    Επίσης, ο Καρύπογλου κλήθηκε πολλές φορές να απολογηθεί, ίσως όχι θεσμικά αλλά ουσιαστικά, και έπραξε το αντίθετο και εξάλου δεν προβλέπεται από το καταστατικό κάποια συγκεκριμένη θεσμική διαδικασία για την απολογία ενός υπό διαγραφή μέλους. Συγνώμη λοιπόν που θα το πω αλλά αυτό που λες περί δικαιώματος στην απολογία είναι μια φθηνή δικαιολογία.

  9. Όσον αφορά την συκοφάντηση του προσώπου σου που ισχυρίζεσαι ότι υπέστης, θυμάμαι τη περίσταση στην οποία μάλλον αναφέρεσε και ώντας παρών δεν θυμάμαι να ειπώθηκε κάτι κακό για το πρόσωπο σου: εκφράστηκε μονάχα μια απορία σχετικά με συγκεκριμένα παρελθόντα γεγονότα για τα οποία οι τότε παρόντες ομολογούσαμε άγνοια. Η απορία ήταν εύλογη και αφορούσε τη σημασία που μπορούσε να έχει για τη Φιλελεύθερη Συμμαχία η αρνητική εμπειρία που κάποιοι από τους πιο παλαιούς του χώρου είχατε στο παρελθόν με συγκεκριμένους ανθρώπους. Θυμάμαι επίσης να γίνεται ρητό και σαφές ότι δεν υπήρξε κατηγορία εις βάρος σου για καμμία ενέργεια σου σχετική με τα γεγονότα αυτά. Πιστεύω δυστυχώς ότι λόγω προσωπικής συναισθηματικής εμπλοκής με αυτά τα γεγονότα “βιάστηκες” να αναγνώσεις μια προσωπική κριτική εκεί που δεν υπήρχε.

  10. Τέλος, όσον αφορά τη δραστηριότητα μελών της ΔΕ στη Θεσσαλονίκη για την οποία εκφράζεις παράπονο δεν μπορώ να απολογηθώ μεμονωμένα εγώ. Εάν είχες εκφραστεί δημόσια όσο ήσουν στη ΦιΣ θα υπήρχε σίγουρα μια γραπτή απάντηση από τη ΔΕ για το ζήτημα. Εγώ δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες κάθε επίσκεψης των μελών της ΔΕ στη Θεσσαλονίκη (πλην μίας που ήμουν και εγώ) οπότε δυσκολεύομαι να απαντήσω. Να ρωτήσω όμως τα εξής:
    α) υπήρχε κάποια πρόσκληση ή κίνηση εκ μέρους σου ή άλλων Θεσσαλονικών για τη διοργάνωση μιας τέτοιας συζήτησης που δεν έγινε αποδεκτή ή που έγινε δυσχερής από μέλος της ΔΕ κατά την επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη;
    β) πότε και που “διοχετεύτηκε παραπληροφόρηση” από μέλος της ΔΕ και ποιό ήταν το περιεχόμενο της;

  11. Προφανώς συνεχίζω την συζήτηση επειδή εκτιμώ και τον χώρο και εσένα – αυτά γιατί η “ένταση¨της διαφωνίας μερικές φορές μπορεί να παρεξηγηθεί.
    Υπάρχουν πάρα πολλά περιστατικά που είναι σχετικά με την συζήτηση περί Καρύπογλου και επί προσωπικού που θα ήταν πιο εύκολο να συζητηθούν σε μια προσωπική επικοινωνία – χωρίς να έχει και πολύ μεγάλη σημασία. Έχει περάσει πολύ νερό από το αυλάκι.
    Στα τυπικά βέβαια, υπάρχουν δύο συγκεκριμένα μέλη της ΦΙΣ (ο ένας πολύ καλός μου φίλος και ο άλλος επικοινώνησε μαζί μου έπειτα από τις παρεμβάσεις μου στο φόρουμ ) που με ενημέρωσαν ότι σε κατ’ ιδίαν συνάντηση τους με τον πρόεδρο και τον ΓΓ ενημερώθηκαν για τις “πονηρές” μου κινήσεις.
    Και ο Ζανώ μπορεί να επιβεβαιώσει πως σε μια ολομέλειά μας , μας ενημέρωσε πως ο Περλικός είναι στην Θεσσαλονίκη , συναντήθηκε μαζί του αλλά δεν ήθελε να παραστεί στην ολομέλεια την κρίσιμη περίοδο πριν το συνέδριο.
    Σχετικά με το ζήτημα επί προσωπικού ο Α’ αντιπρόεδρος κοινοποίησε σε όλους σας (της ΔΕ) τρία ηλεκτρονικά μηνύματα όπου με καλούσε να δώσω εξηγήσεις , στην κυριολεξία, για την υπόθεση υπεξαίρεσης χρημάτων από το libertynet και έπειτα από την αποστολή εξώδικου σταμάτησε την κοινοποίηση αυτής της μομφής αλλά επανέλαβε με προσωπικό μήνυμα τις ίδιες κατηγορίες.
    Ο δικός μου χαρακτηρισμός για την παραπάνω πράξη είναι – αθλιότητα –
    Στο επίπεδο της πολιτικής δράσης και των επιλογών βέβαια κάθε διαφοροποίηση δεν αποτελεί κριτήριο για την απαξίωση του προσώπου που δρά και όμως στις κατηγορίες μελών της ΦΙΣ κατά του Αβραντίνη για χρηματισμό και ξεπούλημα κανείς από τους πρώην συναγωνιστές του δεν θεώρησε πως έπρεπε να αντιδράσει (πως αφού μερικοί από αυτούς ήταν οι υβριστές)

  12. Διονύση συγνώμη, πραγματικά δεν είναι το μέρος για να κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Ωστόσο ξανακοίταξα όλα τα ηλεκτρονικά μηνύματα που είχαμε ανταλλάξει στη ΔΕ εκείνο το καιρό. Βρήκα πολλά μηνύματα για το θέμα που αναφέρεις αλλά κανένα στο οποίο να ζητείται να απολογηθείς εσύ για τη γνωστή υπόθεση υπεξαίρεσης. Φοβάμαι ότι εξακολουθείς να συγχέεις τις μομφές και τις κατηγορίες που τρίτοι εξαπέλυσαν προς κάποια άτομα με την κριτική που σου ασκήθηκε σχετικά με την διαχείριση της σχέσης της ΦιΣ με αυτά. Σου ζητήθηκε βέβαια να πεις τη γνώμη σου για αυτά τα άτομα αλλά ποτέ δεν έγινε υπόννοια ότι είχες κάποια ευθύνη για αυτή την υπόθεση. Επομένως δεν συμφωνώ ότι κλήθηκες να “δώσεις εξηγήσεις, στην κυριολεξία”. Μπορεί έτσι να το εξέλαβες, αλλά τότε αυτό αποτελεί κατά τη γνώμη μου βεβιασμένη και μάλλον εύθικτη ανάγνωση.

  13. Έχεις δίκιο για την συζήτηση αυτή, φαίνεται άστοχη.
    Εκκινούμε με πολύ διαφορετικές παραδοχές, και αυτό το προσθέτω χωρίς αξιολογική κρίση.

  14. H ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΠΑΣΧΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ
    <> ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΩΣ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΣΘΕΙ ΩΣ ΤΕΤΟΙΟ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.ΕΛΕΟΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗ FYROM YΠΑΡΧΕΙ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΗΖΕΤΑΙ ΩΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ.
    ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΤΥΧΑΜΕ ΤΟ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗ ΣΥΜΠΛΕΥΣΗ
    ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΟΥΝ ΔΡΑΣΑΜΕ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥΣ.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s