Election blues – ΦιΣ, #deb8, Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. και Πειρατές

Δυστυχώς σε αυτές τις εκλογές δεν συμμετέχει η Φιλελεύθερη Συμμαχία, του οποίου κόμματος είμαι μέλος. Οι λόγοι πολλοί, αλλά η ουσία παραμένει ότι η αποτυχία καθόδου της ΦιΣ σημαίνει πως απουσιάζει η φιλελεύθερη επιλογή από αυτές τις εκλογές. Αυτό δεν μπορεί παρά να μου προκαλεί θλιψη για αυτές τις εκλογές.

Μαζί με την απουσία της ΦιΣ και μία άλλη απουσία σε αυτές τις εκλογές μας στερεί την πολιτική καινοτομία και πραγματική πολιτική επιλογή που τόσο λείπουν στην χώρα μας. Δυστυχώς, χάρη σε μια βίαιη και αδικαιολόγητη επίθεση στην ανθρώπινη και τεχνική υποδομή του, ακυρώνεται η διοργάνωση του ζωντανού deb8. Έτσι παρά τις προσπάθειες πολλών ανθρώπων δεν θα γίνει αυτή τη φορά το δεύτερο βήμα της πρωτοβουλίας deb8.gr μετά το πρώτο ζωντανό διαδικτυακό debate για τις ευρωεκλογές ’09.

Παρ’ότι ορισμένες φορές οι καινοτόμες προσπάθειες δεν φέρνουν το αποτέλεσμα που θέλουμε τη στιγμή που το θέλουμε συνεισφέρουν στην αύξηση του δυναμικού για μελλοντικά αποτελέσματα. Έτσι μπορεί η ΦιΣ να μην κατέβηκε σε αυτές τις εκλογές και μπορεί και το τελευταίο deb8 να μην πραγματοποιήθηκε, αλλά τα ανθρώπινα δίκτυα που βρίσκονται αντίστοιχα πίσω από την κάθε προσπάθεια συνεχίζουν να υπάρχουν, να εξαπλώνονται και να ενισχύονται ως αποτέλεσμα κυρίως της σθεναρής προσπάθειας ορισμένων ατόμων που το αποτελούν αλλά και των δικτυακών φαινομένων που προκαλεί η συμμετοχή κάθε νέου μέλους σε αυτές τις προσπάθειες.

Από τη μεριά της η Φιλελεύθερη Συμμαχία μέχρι τις εκλογές αλλά και το τακτικό της συνέδριο θα προσπαθήσει να αρθρώσει τον φιλελεύθερο πολιτικό λόγο που μας κάνει να την αγαπάμε και προσκαλεί όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν σε ανοικτό online διάλογο γύρω από τις θέσεις της. Προτείνω σε όποιον ενδιαφερόμενο να ξεκινήσει, για παράδειγμα, από τις θέσεις μας για την οικονομία και την ανάπτυξη.

αυτός ο ψηφοφόρος δεν θα απέχει από τις εκλογές

Ψηφίζω Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. τσιμπητό!

Ψηφίζω Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. τσιμπητό!

Κατά τη γνώμη μου η ψήφος (αλλά και η μη-ψήφος) αποτελεί ένα μήνυμα ορισμένες φορές συμβολικό έως και εξωθεσμικό. Προφανώς η καταμέτρηση μιας μεμονωμένης επιλογής (ή της απουσίας της) από τους θεσμούς της δημοκρατίας μας έχει σχεδόν ασήμαντη επίδραση στο συνολικό αποτέλεσμα μιας εκλογικής αναμέτρησης. Αλλά σε κάθε περίπτωση η επιλογή μας επικοινωνεί κάτι προς όσους μας ακούνε, είτε στον περίγυρο μας είτε στα μικρά κόμματα για τα οποία η ψήφος έχει μεγαλύτερο σχετικό βάρος. Έτσι ακόμα και αν δεν ψηφίσω θα ήθελα να πω προς όσους με διαβάζουν εδώ τι πιστεύω ότι σημαίνει η επιλογή μου.

Πιστεύω ότι η μεμονωμένη αποχή από τις κάλπες σημαίνει ακόμα λιγότερα απ’ότι σημαίνει η ψήφος ενός κόμματος. Η μαζική αποχή πάλι δεν φαίνεται να έχει κανένα σοβαρό ή επιθυμητό αποτέλεσμα. Επομένως σκοπεύω να ψηφίσω σε αυτές τις εκλογές, παρά την απουσία της ΦιΣ. Αρχικά θα ψηφίσω γιατί αυτό σημαίνει ότι πιστεύω ότι αξίζει να ασχοληθεί κανείς μισή ώρα και να επιλέξει μια πολιτική πρόταση που θεωρεί θετική, όποια και αν είναι αυτή. Πιστεύω ότι οι στρεβλώσεις που προκαλούνται επειδή πολύς κόσμος δεν ψηφίζει με πολιτικά κριτήρια είναι σοβαρό μειονέκτημα της κοινωνικής μας οργάνωσης και έτσι θα έφτανα στο σημείο μέχρι να ενθαρρύνω και έναν κομμουνιστή να πάει να ψηφίσει (αν και με έντονο δισταγμό :-p ).

Σίγουρα, η απουσία της ΦιΣ σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέξω από σαφέστατα κατώτερες των προσδοκιών μου επιλογές. Βέβαια βρίσκονται παρόντες στα ψηφοδέλτια των κομμάτων που κατεβαίνουν (ή δεν κατεβαίνουν) στις εκλογές ορισμένοι φιλελεύθεροι και αξιόλογοι άνθρωποι που θα ήθελα να ψηφίσω. Αλλά ακόμα και αν ψήφιζα στην εκλογική τους περιφέρεια θα ήταν δύσκολο να «καταπιώ» τους υπόλοιπους κομματάνθρωπους που συμπλέουν μαζί τούς. Τελικά, δεν βλέπω κανένα από τα γνωστά κόμματα να μου δίνει στην εκλογική μου περιφέρεια, Α’ Αθηνών, μια επιλογή που να μπορώ να υποστηρίξω κάπως έναντι του εαυτού μου.

Πειρατικό Κόμμα Ελλάδος

Πειρατικό Κόμμα Ελλάδος

Βρήκα συνεπώς αυτό που θα ψηφίσω ανάμεσα από τα μικρά και άγνωστα κόμματα, όπου αναζητούσα κάτι που να ήταν συμβατό με τις αρχές μου και επίσης να στρεφόταν κατά του κρατικού και πατερναλιστικού πνεύματος που διαπνέει τα υπόλοιπα κόμματα. Βρήκα συγκεκριμένα το κόμμα “Καπνιστικές Ομάδες για την Τέχνη και την Εικαστική Συγκρότηση (Κ.Ο.Τ.Ε.Σ.)” με το οποίο, παρ’ότι μη-καπνιστής, συμφωνώ στα όσα έχω δει να εκφράζουν επισήμως. Τους πρωτοάκουσα όταν περνόντας έξω από το Booze στη Κολοκωτρόνη μου δώθηκε ένα φυλλάδιο. Σε εκείνη τη φάση δεν στάθηκα παρά στο χιουμοριστικό τους τίτλο και στη συμπάθεια που μου εμπνέι ο χώρος στον οποίο, απ’ότι φαίνεται, κυωφορήθηκε η προσπάθεια. Αλλά αφιερώνοντας το μισάωρο που είπα προηγουμένως κατάλαβα ότι πράγματι δεν υπήρχε τίποτα που να με ενοχλεί στις Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. και επιπλέον ότι οι ιδέες που εκφράζουν βρίσκονται κοντά στις δικές μου, τουλάχιστον στα συγκεκριμένα θέματα με τα οποία καταπιάνονται.

Εφόσον λοιπόν ούτε κατεβαίνει αλλά ούτε έχει ιδρυθεί ακόμα το Πειρατικό Κόμμα Ελλάδος που θα καταπιάνονταν με θέματα του στενότερου ενδιαφέροντος μου το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να ψηφίσω Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. τσιμπητό! Διαβάστε σε μορφή PDF την ιδρυτική τους διακύρηξη και την ανακοίνωση της καθόδου τους.

Advertisements

15 thoughts on “Election blues – ΦιΣ, #deb8, Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. και Πειρατές

  1. Δε νομίζω ότι το κάπνισμα είναι πια και τόσο σπουδαίο θέμα για να δικαιολογεί αυτές τις ελαφροπολιτικές κινήσεις! Μιλάει η νικοτίνη, μιλάει η εξάρτηση, όλα τα υπόλοιπα τα λεν στον Κλύδωνα.
    Α, και κάτι άλλο: “Υποχρεωτικό μάθημα στο Δημοτικό θα γίνει το σκάκι, καθότι το άθλημα αυτό διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες”. Επέτρεψέ μου να παρατηρήσω, ως παλιός υποψήφιος μαιτρ που πέρασε αμέτρητες ώρες πάνω από σκακιέρες, ότι το σκάκι κάνει τον άνθρωπο εγωιστή, μονομερή και ιδιότροπο. Οι ταλαντούχοι πιτσιρικάδες είναι συνήθως κάτι σπυριάρηδες έφηβοι, ενώ ΟΛΟΙ οι μεγάλοι σκακιστές ήταν σαλεμένοι – πλην ίσως του Σπάσκι.

    (Πατάω το “φιλελεύθεροι και αξιόλογοι άνθρωποι” και βγαίνει ο Χατζηδάκης. Μήπως έχεις κάνει λάθος το link;)

  2. Η παρατήρηση για το σκάκι εξαιρετικά εύστοχη, τη συμμερίζομαι, το έχω βιώσει εξ απαλών ονύχων.

    Κώστα προτού καταφύγεις σε ψήφο διαμαρτυρίας αναλογίσου πως ακόμα και εντός των κομμάτων εξουσίας δίνεται σκληρός αγώνας θέσεων. Προκρίνοντας πολιτικούς με φιλελεύθερες θέσεις δεν “καταπίνονται” συμπλέοντες κομματάνθρωποι. Αντίθετα εκδηλώνεται έμπρακτα η στήριξη εκείνων των δυνάμεων που δίνουν μια δύσκολη, συνεχή συστημική μάχη. Όταν τους αφήνεις στην τύχη τους, αφήνεις και το πεδίο ελεύθερο για τους κάθε λογής ιδεολογικούς σας αντίπαλους.

    Παρεμπιπτόντως η Booze δοκώ πως είναι ο ορισμός του δήθεν. Περί ορέξεως βέβαια, πίτουρα.

  3. Πέραν του εάν οι πολιτικές τους θέσεις είναι δικαιολογημένες δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς να δικαιολογήσει περαιτέρω μια τέτοια κίνηση. Το κάπνισμα μπορεί να μην είναι σπουδαίο θέμα αλλά είναι «ένα μόνο παράδειγμα της απόφασής μας να αντισταθούμε στην πατερναλιστική εκδοχή του αυταρχικού κράτους και των πειθαρχημένων κοινωνικών σχέσεων» και μάλιστα ένα πολύ αναγνωρίσημο παράδειγμα. Σε κάθε περίπτωση η αναφορά στην εξάρτηση αποτελεί μάλλον ad hominem, το οποίο δεν ισχύει και απόλυτα αφού πιστεύω θα υπάρχουν μέλη, όπως και ψηφοφόροι, της κίνησης που δεν είναι καπνιστές. Εγώ για παράδειγμα.

    Επίσης εχεις κάποια πληροφορία για το που, πότε και πώς έγινε η δήλωση για το σκάκι; Εγώ μόνο εδώ βρήκα μια αναφορά η οποία ωστόσο είναι εντελώς χωρίς συμφραζόμενα οπότε δεν βγαίνει κάποιο συμπέρασμα.

  4. Canis, δεν νομίζω ότι εντός της Νέας Δημοκρατίας συγκεκριμένα δίνονται τέτοιες μάχες, ίσως δίνονται στο ΠΑΣΟΚ. Επαναλαμβάνω δεν θεωρώ λάθος να επιλέξεις να προκρίνεις έναν φιλελεύθερο που κατεβαίνει με τα αντιφιλελεύθερα κόμματα αλλά δεν θεωρώ ότι είναι και σωστό. Ο κάθε πολιτικός επιλέγει το “πεδίο” στο οποίο θα δώσει τις μάχες του αλλά στα πεδία που ονομάζονται ελληνικά κοινοβουλευτικά κόμματα επικρατεί η κομματική πειθαρχία και άλλες εξίσου βλαπτικές κομματικές συνήθειες. Δεν θέλω να προκρίνω με την επιλογή μου αυτού του είδους τα “πεδία” ως τα μοναδικά σημαντικά για την εκφορά της φιλελεύθερης πολιτικής.

  5. Α και να πω ότι η ψήφος μου δεν θα είναι ψήφος διαμαρτυρίας υπό την έννοια ότι θα ψηφίσω κάτι μόνο και μόνο για να μην ψηφίσω ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ ή για να πλήξω τον δικομματισμό. Θα ψηφίσω το συγκεκριμένο κόμμα γιατί η ιδρυτική του διακύρηξη με εκφράζει.

    Αλήθεια, πιστεύετε ότι ότι μιας και η ΦιΣ δεν είχε ελπίδες να μπει στη βουλή στις δύο τελευταίες εκλογές αυτό σημαίνει ότι η ψήφος σε αυτήν ήταν ψήφος διαμαρτυρίας;

  6. Συγνώμη, αλλά όλη αυτή η φιλολογία, ότι και τα καυσαέρια βλάπτουν εξίσου, κι οι ακτινοβολίες των κινητών, ότι το Κράτος διώκει το κάπνισμα για να επέμβει στη ζωή μας κ.λπ., για μένα είναι 100% λόγια εξάρτησης. Σαν αυτά που έλεγε ο Γκόλουμ στο Lord of the Rings. Δεν κριτικάρω αφ’ υψηλού, ξέρεις πόσο καπνίζω. Συναγωνίζομαι τον κ. Λούβρο. Όχι όμως και να κοροϊδεύω τον εαυτό μου ότι έτσι κάνω κάποιου είδους “αντίσταση”. Είμαι εξαρτημένος, το παραδέχομαι, δε χρειάζεται να το κάνω σύμβολο αγώνα.

    Από κει και πέρα, οι καπνιστές ας μάθουν να συγκρατιούνται και λίγο, έτσι απλά, δεν είναι δα κάτι το τρομερό! (Όπως κι οι άκαπνοι ας μην κάνουν σαν παρθένες αν κάποιος ανάψει τσιγάρο δίπλα τους, ούτε κι αυτό είναι κάτι το τρομερό).

    Αυτό για το σκάκι το διάβασα στο Big Fish, συνέντευξη 20.09.

    Για να πω την αλήθεια, το τσιγάρο και το σκάκι μού έφταναν. Άναψαν τα λαμπάκια μου μόλις τα διάβασα, δεν προχώρησα παρακάτω.

  7. Ένα κόμμα εξουσίας δεν είναι ούτε φιλελεύθερο ούτε αντιφιλελεύθερο, είναι απλά πολυσυλλεκτικό. Και χαρακτηρίζεται ως εξουσίας διότι διατυπώνει συγκεκριμένες προτάσεις διακυβέρνησης με σαφή πολιτική agenda και συγκροτημένους μηχανισμούς λειτουργίας. Εδώ εντάσσεται και η κομματική πειθαρχία, από την οποία κανένα κόμμα – της Συμμαχίας συμπεριλαμβανομένης – δεν εκφεύγει. Υπό αυτή την έννοια η ψήφος στη ΦιΣ δεν υπήρξε ψήφος διαμαρτυρίας, αλλά καταστατική ψήφος.

    Το αυτό δε νομίζω πως ισχύει με την διακήρυξη ενός κέντρου αναψυχής, του οποίου οι ιδιοκτήτες και θαμώνες μάχονται για την αισθητική (sic) αναβάθμιση της ζωής μου. Αν είναι να την αναβαθμίσουν στο επίπεδο της επιχείρησης τους, τότε thanks, but no, thanks.

  8. Που διάβασες ότι οι Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. υποστηρίζουν πώς το να καπνίζει κανείς είναι από μόνο του κάποια μορφή αντίστασης ή αγώνα; Εάν το είπαν αυτό τότε πραγματολογικά θα ήταν λανθασμένη άποψη, άσχετα με το αν οι ίδιοι το είπαν λόγω της εξάρτησης τους ή όχι. Αλλά εφόσον δεν το είπαν αυτό και αντιθέτως υποστηρίζουν απλώς ότι πρέπει να αντισταθούμει, όποιες και αν είναι οι διαφορετικές συνήθειες και ιδιότητες μας, ενάντια σε πατερναλιστικές επεμβάσεις στη προσωπική ζωή του καθένα, τότε αυτό είναι ορθό κατά την άποψη μου και δεν βλέπω μάλιστα γιατί πιστεύεις ότι είναι “λόγια εξάρτησης”. Οι εξαρτημένοι πιο συχνά θα αναφερθούν στο πρόβλημα τους ως τέτοιο ώστε να προκαλέσουν την ανοχή διά της λύπησης παρά μέσω μιας κριτικής του κρατικού πατερναλισμού. Πάντως, οι καπνιστές δεν πρόκειται να μάθουν να συγκρατιούνται εάν τους συγκρατήσουμε με το ζόρι, με πρόστιμα ή άλλες μεθόδους.

    Τέλος, για το σκάκι βρίσκω ατυχής τη πρόταση που αναφέρει το Big Fish ότι υποστηρίζουν οι Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. αλλά όχι για τους λόγους που αναφέρετε εσείς. Έχω μάθει και εγώ σκάκι στη ζωή μου, ομολογουμένως όχι πολύ καλό, και δεν θεωρώ ότι έγινα μονομερής και εγωϊστής. Αντίθετα αισθάνομαι ότι ήταν καλή εξάσκηση της σκέψης μου. Ίσως τα προβλήματα που αναφέρετε εσείς να προκύπτουν μέσω της (ημι)επαγγελματικής ενασχόλησης κάποιου, όπως συμβαίνει εξάλλου και με άλλα αθλήματα. Από αυτή την άποψη η πρόταση περί διδασκαλίας του σκακιού στο δημοτικό δεν θα προκαλέσει τα όσα λέτε εφόσον δεν γίνεται σε (ημι)επαγγελματικό επίπεδο.

  9. Canis, τα κόμματα εξουσίας δεν διατυπώνουν προτάσεις διακυβέρνησης, αποτελούν προτάσεις διακυβέρνησης αλλά αποτελούν επίσης και πλατφόρμες νομοθεσίας και κοινοβουλευτικού ελέγχου με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Η κομματική πειθαρχία, ειδικά στο νομοθετικό, δεν είναι απαραίτητη για να χαρακτηριστεί ένα κόμμα, κόμμα εξουσίας. Και επέτρεψε μου να διαφωνήσω ότι η Φιλελεύθερη Συμμαχία δεν εκφεύγει από την κομματική πειθαρχεία. Επίσης δεν βλέπω τι σχέση έχει η κομματική πειθαρχία με το αν ήταν ή όχι μία ψήφος στην ΦιΣ ψήφος διαμαρτυρίας στις τελευταίες εκλογές. Ίσως δεν κατάλαβα τι ήθελες να πεις, μπορείς να το διευκρινήσεις;

    Όπως εγώ το βλέπω τα υπάρχοντα κοινοβουλευτικά κόμματα είναι κυβερνητικές και νομοθετικές πλατφόρμες εχθρικές προς τον φιλελευθερισμό. Ο μόνος φιλελευθερισμός που τους βρίσκεται εισάγεται ορισμένες φορές με το ζόρι από την ΕΕ. Δεν αισθάνομαι ότι έχει απομείνει στη περίπτωση της ΝΔ ή του Συνασπισμού ή ότι είχε ποτέ υπάρξει στα υπόλοιπα κόμματα κάποια φιλελεύθερη δύναμη που θα μπορούσε να έχει κάποιο φιλελεύθερο μέλλον μέσα σε αυτά. Μπορείς να μου δώσεις μερικά παραδείγματα ποιούς ή ποιές θεωρείς ότι θα μπορούσαν να δώσουν την μάχη για τον φιλελευθερισμό μέσα στα εκάστοτε κόμματα τους;

  10. Κώστα σε ευχαριστώ που μου δίνεις λαβή να επαναδιατυπώσω καλύτερα τις σκέψεις μου. Το κόμμα δεν είναι πρόταση, είναι μια ομάδα πολιτών, συμβεβλημένων βάσει καταστατικού, οι οποίοι θέτουν ως στόχο τη συντεταγμένη διαμόρφωση του πολιτικού γίγνεσθαι. Όπως κάθε σύμβαση έτσι και το καταστατικό προϋποθέτει την τήρηση συγκεκριμένης συμπεριφοράς, από την οποία όποιος παρεκκλίνει υπόκειται κυρώσεις, χωρίς να εμπλέκονται κάπου οι έξωθεν ιδεολογικές κατευθύνσεις. Για να στηρίξω ένα κόμμα, επιθυμώ ο λόγος που αυτό εκφέρει να είναι συνεπής, τεκμηριωμένος και δια των καταστατικών του οργάνων. Τότε το κόμμα – μικρό ή μεγάλο – θα είναι για μένα όχι διαμαρτυρίας αλλά εξουσίας. Αυτός είναι και στην τελική ο λόγος που δεν θα έδινα την ψήφο μου σε ασύντακτους ευκαιριακούς σχηματισμούς όπως η Δράση, ο ΣΥΡΙΖΑ και εν προκειμένω οι Κ.Ο.Τ.Ε.Σ.: η επιθυμία μου να γνωρίζω σαφώς τι δίνω και τι παίρνω ως ψηφοφόρος.

    Τέλος αναφορικά με τα υπόλοιπα κόμματα, θέλω να πιστεύω πως υπάρχουν και εκεί φιλελεύθερα σκεπτόμενοι πολίτες και πολιτικοί. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τις εκάστοτε εσωκομματικές ισορροπίες, όμως πιστεύω πως μια προσεκτικότερη μελέτη των θέσεων και του έργου των υποψηφίων της εκλογικής σου περιφέρειας θα σε βοηθήσει να επιλέξεις το μη χείρον.

  11. Λοιπόν, εν κατακλείδι: συνειδητοποιώ σήμερα ότι αντιδρώ με τις Κ.Ο.Τ.Ε.Σ. γιατί έχουν μία χαλαρότητα που μου θυμίζει το παλιό ΚΚΕ Εσ. Μου ξανάρχονται ένα-ένα χρόνια δοξασμένα: χαβαλές και πολιτική ανάλυση, κείμενα που συντάσσονται σε μπαράκια και ταβέρνες, μόνο ο Κύρκος λείπει να κάνει επίδειξη σφυρίγματος. Μπορεί ο κ. Λούβρος να είναι αξιόλογος άνθρωπος, μπορεί οι τύποι να είναι περίφημοι στην παρέα (τα κορίτσια πάντως έχουν ενδιαφέρον), όμως όχι για πολιτική – ή για επαγγελματική συνεργασία.

    Αμφιβάλλεις ότι όλη αυτή η κίνηση μπορεί να είναι απλώς το promotion ενός συγκεκριμένου μαγαζιού κι εμείς να διυλίζουμε τον κώνωπα;

    Απορώ και για τον Χατζηδάκη. Για μένα αυτός ο άνθρωπος έχει χαρακτηριστεί από εκείνη την υπόθεση με τα αδήλωτα βαγόνια. Επιχείρηση τεραστίων διαστάσεων μέσα στον ΟΣΕ κι ο Υπουργός δεν είχε ιδέα. Κάποιος που δεν ξέρει τι γίνεται μέσ’ στο μαγαζί του, για μένα είναι εντελώς ακατάλληλος πολιτικός (και ακατάλληλος επιχειρηματίας).

  12. Έλα βρε Ηλία, τα υπουργεία (και οι οργανισμοί που βρίσκονται κάτω από αυτούς) είναι αδιαφανείς σε γενικές γραμμές δομές ακόμα και για τους υπουργούς. Το θέμα είναι, έκανε ο Χατζηδάκης ότι μπορούσε; Αν ναι, τότε δεν μπορεί αυτή η υπόθεση στον ΟΣΕ να τον χαρακτηρίζει κατά τη γνώμη μου.

    Προφανώς η χαλαρότητα που λες υπάρχει στις Κ.Ο.Τ.Ε.Σ., όπως και το χιούμορ και ο χαβαλές, δεν τους καθιστά και τους σοβαρότερους “πολιτικούς” και γνωρίζοντας τον εαυτό μου δεν νομίζω να άντεχα και πολύ στους κόλπους μιας τέτοιας κίνησης. Αλλά υπάρχει και ουσία κατά τη γνώμη μου κάτω από όλο το χαβαλέ. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η ιδέα προέκυψε ως προσπάθεια αντίστασης στις αντικαπνιστικές ρυθμίσεις που έχουν επιβεβληθεί σε μεγάλα μαγαζιά όπως το Booze. Αυτή αφορά μεν στενά το μαγαζί το ίδιο, που με τα τετραγωνικά του θα πέσει στις σκληρότερες διατάξεις του αντικαπνιστικού νόμου, αλλά αφορά και όλους μας μέσω της προσφυγής τους στο Σ.τ.Ε. με τα πολύ σωστά που καταγγέλουν. Δεν πρόκειται λοιπόν στενά περί promotion, αν και σαφώς αυτό επιτυγχάνεται, αλλά για μια βάσιμη στάση κατά τη γνώμη μου.

  13. Canis, τα κομματικά καταστατικά δεν επιβάλλουν την κομματική πειθαρχία καθώς τα καταστατικά, τουλάχιστον στη περίπτωση της ΦιΣ, καθορίζουν μόνο οργανωτικά όρια μέσα στα οποία κινούνται τα μέλη και όχι ζητήματα ιδεολογίας ή λεπτομερούς πολιτικής. Έτσι, σε μια υποτιθέμενη φιλελεύθερη κυβέρνηση δεν παραβιάζεται το καταστατικό εάν οι βουλευτές της ΦιΣ ψηφίσουν διαφορετικά.

    Επίσης είναι κατά τη γνώμη μου λάθος να επιθυμείς έναν συνεπή λόγο από τα κόμματα πάνω από το να επιθυμείς έναν συνεπή λόγο από τα άτομα που συμμετέχουν σε αυτά. Το κόμμα βεβαίως πρέπει δια των καταστατικών οργάνων να έχει συνεπή λόγο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συντάσσονται επακριβώς με αυτόν όλα τα μέλη του κόμματος σαν να ήταν τα λόγια του προφήτη. Το κόμμα είναι η προστιθέμενη αξία της συνεργασίας των ατόμων που το αποτελούν και όχι μια αυταξία. Όλοι μαζί σε ένα κόμμα μπορούμε να έχουμε ένα πλήρες πολιτικό πρόγραμμα και να διαχειριστούμε τα κυβερνητικά, αντιπολιτευτικά και νομοθετικά ζητήματα με μεγαλύτερη ικανότητα λόγω καταμερισμού εργασίας. Δεν πρέπει να είμαστε όλοι μαζί σε ένα κόμμα για να συντάξουμε στρατό με μοναδικό στόχο την κατάληψη της εξουσίας (=κόμματα εξουσίας).

  14. Άντε, φτάνει, πολύ το παιδέψαμε. Δε γουστάρω άλλη αντιπαράθεση. Να περάσετε όμορφα στις εκλογές εύχομαι, να ψηφίσετε με πάθος.
    Και τα μυαλά στις κάλπες.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s